Sunday 21 January 2018

Halia Bara

halia bara

Halia merah (Zingiber Officinale var.Rubra) adalah variasi spesies Zingiber Offcinale yang ditanam di Indonesia. Selain mempunyai gingerol dan shogalos, ia sarat dengan anthocyanin dan tanin dalam kulit akarnya. 

Halia merah berwarna merah kemerahan, secara tradisinya digunakan dalam rempah, sirap, dan sebagai ubat untuk reumatik, osteoporosis, asma dan batuk. Ekstrak halia merah adalah sejenis agen analgesik dan anti radang semula jadi yang sesuai untuk persediaan anti artritis.

Minyak pati halia merah mempunyai manfaat untuk meningkatkan seksualiti dan mati pucuk sebagai ubat untuk penyakit ini. Halia merah adalah halia yang mempunyai rasa yang paling pedas. Halia merah sangat baik kerana ia banyak di gunakan dalam pembuatan ubat-ubatan dan ubat-ubatan herba.

Malah, manfaat halia merah diketahui sejak dahulu lagi oleh orang Cina. Orang-orang Cina menggunakan halia merah sebagai ubat untuk merawat sakit perut, memperbaiki limpa dan buah pinggang. khasiat lain haia bara ialah untuk masalah pencernaan, melembutkan perut, memanaskan badan, dan sebagainya.

Tetapi, kita perlu berhati-hati jika menderita pedih ulu hati, walaupun halia merah mempunyai banyak manfaat kesihatan. Ini kerana kandungan dalam bentuk jahe halia merah boleh membuat perut panas. Selain itu, jika mengandung harus - berhati-hati dengan halia merah. Kerana halia merah mengandungi bahan yang boleh menyebabkan keguguran.


HARGA KAPSUL HALIA BARA
30 BIJI RM 6 SHJ

WHATSAPP 017 930 6329

No comments:

Post a Comment