Tuesday 26 May 2015

Khasiat Air Mawar - Alnajm Rose Water

Khasiat Air Mawar
RM 15 SEBOTOL

1. Menyegarkan kulit berjerawat
Dengan membasuh wajah dengan air mawar 2 kali sehari maka jerawat akan berkurangan. Selain itu air mawar ini dapat berfungsi sebagai antiseptik dan juga melembutkan kulit, membersihkan pori-pori hitam dan menjadikan wajah lebih bersih.
2. Kulit Kering dan Sensitif
Bagi anda yang memiliki kulit kering dan sensitif, air mawar alami ini mampu melembabkan kulit. Juga dapat mengatasi eczema, dermatitis, lecet atau juga luka terbakar.
3. Mencerahkan Wajah
Air mawar kaya dengan vitamin A dan E dan mampu menjadikan wajah lebih cerah dan segar. caranya celupkan kapas pada air mawar dan sapu di wajah anda.
4. Mencegah penuaan
Air mawar mengandung Rose Hip Seeds yang memiliki 8 kali vitamin C yang lebih banyak dan menjadi salah satu sumber anti oksida. Air mawar ini akan menutrisi hingga jauh ke dalam lapisan kulit sehingga kulit menjadi lebih elastik dan jauh dari kedutan.
5. Menyegarkan Mata
Air mawar dapat membantu menyegarkan kawasan mata yang kehitaman kerana kurang tidur dan lesu.
6. Menyehatkan Rambut
Air mawar dapat membantu pertumbuhan rambut. Selain itu juga ia membersihkan dan menjadi antiseptik bagi kulit kepala yang iritasi atau gatal. Kulit kepala yang kering, kotor dan berkudis boleh dibersihkan dengan air mawar ini.

No comments:

Post a Comment