Saturday 13 December 2014

Kebaikan Air Lemon Yang Anda Tidak Tahu

Kebaikan Air Lemon Yang Anda Tidak Tahu

Lemon mengandungi nutrien, termasuk vitamin C, vitamin B-kompleks, kalsium, besi, magnesium, kalium, dan serat. ia mengandungi kalium lebih daripada buah epal atau anggur.

Minum lemon suam pada waktu pagi dan tunggu 15 hingga 30 minit sebelum bersarapan. Ini membantu anda menerima sepenuhnya manfaat air lemon, yang disenaraikan di bawah.


1. Memberi sistem imun anda rangsangan.
Vitamin C adalah seperti kabel pelompat sistem imun kita, dan jus lemon penuh dengannya. Tahap vitamin C dalam sistem anda adalah salah satu perkara pertama yang menjunam ketika dalam keadaan tertekan, itulah sebabnya pakar mencadangkan pengambilan vitamin C tambahan setiap hari untuk mengurangkan tekanan.

2. sumber kalium yang tinggi.
Seperti yang telah disebutkan, lemon mengandungi kalium yang tinggi dan baik untuk kesihatan jantung dan juga otak dan saraf.

3. Alat penghadaman.
Jus lemon bukan sahaja menggalakkan penghadaman yang sihat dengan melonggarkan toksin dalam saluran pencernaan anda, ia membantu untuk melegakan gejala-gejala ketidakhadaman seperti pedih hulu hati, sendawa, dan kembung.

4. Membersihkan toksin.
Ia membantu mengeluarkan toksin dalam badan anda dengan meningkatkan fungsi enzim, merangsang hati anda.

5. Menyegarkan nafas anda.
Ia juga membantu melegakan sakit gigi dan radang gusi.

6. Memastikan kulit anda halus.
Antioksidan dalam jus lemon membantu bukan sahaja mengurangkan bintik hitam, kedutan tetapi juga boleh digunakan untuk mengurangkan parut dan tompok penuaan pada muka.Lemon bertindak mengdetoksifikasi darah anda dan ini akan mengekalkan keserian kulit anda.

7. Membantu mengurangkan berat badan anda.
Lemon mengandungi serat pektin, yang membantu dalam memerangi nafsu lapar.

8. Mengurangkan keradangan.
Jika anda minum air lemon secara tetap, ia akan mengurangkan keasidan dalam badan anda. kandungan asid yang tinggi dalam badan merupakan antara penyebab penyakit berbahaya pada masa sekarang.

9. Memberi anda rangsangan tenaga.
Jus lemon menyediakan badan anda dengan tenaga apabila ia memasuki saluran pencernaan anda dan ia juga membantu mengurangkan kebimbangan dan kemurungan. (Malah bau lemon mempunyai kesan menenangkan pada sistem saraf anda!)

10. Membantu melawan jangkitan virus.
Air limau suam adalah cara yang paling berkesan untuk mengurangkan jangkitan virus dan sakit tekak. Dan dengan jus lemon juga meningkatkan sistem imun anda, anda secara serentak melawan jangkitan sepenuhnya.

Jika artikel ini berguna, share bersama kawan2!!

1 comment:

  1. Jgn wasap 011 1980 4550. Sy dh tak guna no itu. Skrg sy hanya guna no phone ni shj 017 930 6329

    ReplyDelete