Tuesday 30 June 2015

Cara Membasmi Kutu di Tempat Tidur Dengan Bahan Semulajadi

Kutu di Tempat TidurFoto: copyright Thinkstockphotos.com
Membasmi kutu yang tinggal di tempat tidur anda bukanlah tugas yang mudah. Ketika rumah anda dijangkiti dengan kutu ini, perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah mencuci semua pakaian anda dengan baking soda atau cuka. Perkara yang menjengkelkan dari kutu ini adalah bau kutu yang melekat di tempat tidur. itu sangat mengganggu. Untuk membasminya, anda harus memperhatikan dari dekat semua perabot anda, kerana mereka berkembang pada perabot kayu. Berikut adalah cara membasmi kutu di tempat tidur dengan bahan semulajadi yang selamat dan murah seperti yang dilaporkan oleh boldsky.com.


  • Cuka


    Cuka adalah pilihan terbaik yang boleh digunakan untuk membunuh dan menyingkirkan kutu tempat tidur. Yang perlu dilakukan adalah memercikkan sedikit cuka di kawasan yang dijangkiti untuk membunuhnya.

  • Garam


    Garam adalah pembasmi semulajadi untuk kutu tempat tidur. Menyembur sedikit garam di tempat adanya kutu ini boleh membantu membunuhnya secara langsung.

  • Jus Bawang


    Hancurkan bawang dan ambil airnya, bau jus bawang yang tajam mampu membunuh kutu ini secara langsung kerana ia mampu melemaskan mereka.

  • Minyak Pokok Teh


    Bahan ini juga membantu membasmi kutu kerana baunya yang kuat dan tajam. Jadi anda boleh menyembur minyak ini di sekitar tempat tidur anda .

  • Minyak Lavender


    Bau dan rasa dari bahan ini mampu membasmi kutu dalam waktu singkat. Untuk hasil yang berkesan, tempatkan lavender kering dalam kain dan letak di sekitar tempat tidur anda.
  • IKLAN BERGAMBAR

No comments:

Post a Comment